søndag 19. august 2018

Bryllup


Gratulerer med bryllupsdagen, Anne Lise og Morten. 
Venninna mi giftet seg i går, og jeg ble spurt om å lage bryllupskaken deres. 
Det skulle være en liten, enkel kake. 

 Kaka er et sukkerbrød, smurt med aprikos/fersken syltetøy og krem blandet med aprikos/fersken syltetøy inni. Dekket med et tynt lagt med krem, og så marsipan fra Pals. 
Blomstene er laget med marsipan fra Cacas og bladene er laget med fondant, også Cacas sin. Noen av bladene ble laget med vanlig marsipan også.
Kjøpt hos Kitch'n på Hamar. Må si jeg ble litt skuffet over de. Marsipanen syns jeg var litt for klissete, så ble fort seigt å jobbe med - og fondanten var knall-hard og nesten ubrukelig. Jeg er nok bortskjemt med Pals marsipan - bare så synd det ikke går å få kjøpe det i Hamar området. 

Takk for at du er innom å titter. Gi meg gjerne en liten hilsen, så vet jeg at du har vært der..



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen hjertelig takk for at du legger igjen en kommentar. Det setter jeg veldig stor pris på :-)

Gratulerer med dagen, Elisabeth og Bjørn

I helga var det bryllup til ett vennepar, og til bryllupsgave ønsket de seg en bryllupskake.  Jeg sa jo ja til dette.  Ønskekaka var Re...