fredag 12. mai 2017

Waleskringle

Det er veldig lenge siden jeg har bakt,  men nå var det altså min tur til å bake til fredagskosen på jobb. 
Dattera foreslo vannbakkels,  så da ble det en Waleskringle. Dette var ikke noe jeg har laget før. 
Har nok prøvd vannbakkels før, men aldri brukt butterdeig...teller ikke med de eventuelle gangene på videregående-husstell grunnkurs😉 
Butterdeig nederst med vannbakkels oppå. Egentlig veldig godt👍 
Inni er det ett lag med bringebærsyltetøy,  hjemmelaget eggekrem og pisket kremfløte med litt melis i. 
Pyntet med melisdryss og blåbær. Smakte helt ypperlig. 
Oppskriften er hentet på matprat.no
Ønsker dere alle en riktig god helg. 
Takk for at du titter innom. Skriv gjerne igjen en liten hilsen så jeg ser du har vært innom..😁

2 kommentarer:

  1. Den så virkelig god ut, Hilde! :)

    SvarSlett
  2. Takk for det...den var det ogs�

    SvarSlett

Tusen hjertelig takk for at du legger igjen en kommentar. Det setter jeg veldig stor pris på :-)

Gratulerer med dagen, Elisabeth og Bjørn

I helga var det bryllup til ett vennepar, og til bryllupsgave ønsket de seg en bryllupskake.  Jeg sa jo ja til dette.  Ønskekaka var Re...