fredag 19. mai 2017

🇳🇴 Gratulerer med dagen, Norge 🇳🇴

17.mai🇳🇴

Hipp hipp hurra ropes rundt i vårt langstrakte land i dag. Hos oss er det overskyet men ikke hverken kaldt eller vått👌. 
For første år på mange år har vi ikke lenger barn på barneskole,  og dermed litt bedre tid på morgenkvisten. Vi slipper å stresse opp ungene og på med finstasen for å rekke frem så ungene skulle rekke å gå i 17.mai toget. Normalt hadde jeg vekkeklokka på for å kunne rekke alt i tide. Gjerne da i 07.30-08.00. 
Dette slapp jeg i år,  og hva skjer da? Joda jeg våknet kl 0700 og var lys våken😉 

Da jeg ikke hadde ork til å bake i går så satte jeg like gjerne i gang rett etter frokost. Utrolig hva man rekker før kl 11 når man står tidlig opp👏👏
1.kake ut var en bakt ostekake og den andre ble en Snickers pavlova. Begge to har jeg hentet oppskrift fra Ida Grans kakeblogg. (Link på navnene). 

.
Snickers pavlova er 2 pavlova bunner,  helt vanlige marengsbunner. Inni kaka og oppå er det krem og salt karamell (knallgod👌), salte peanutter og rista mandelflak. Jeg må nok si at denne kaka ble favoritten av de to kakene😁
Ostekaka er bakt i ovn. Mitt aller første forsøk på denne måten og lage ostekake på. Og i bunnen er det litt kanel,  noe som ga bunnen en ekstra liten snert.
Oppå ostekremmen er det en rømmekrem som satte litt syrlig preg på kaka. Toppa med jordbær og blåbær. 

Håoer alle har hatt en flott 17.mai feiring. 
Gratulerer med dagen til hele Norge.

For en tid tilbake kjøpte jeg nye tipper via reklame på facebook ( finner ikke igjen den linken desverre). 
Jeg måtte jo teste de ut og da gikk det utover mine kollegaer igjen da (selv om jeg mistenker at de ikke har noe i mot det😉). 

Takk for at du titter innom.
 Skriv gjerne igjen en hilsen så jeg ser du har vært her😁 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen hjertelig takk for at du legger igjen en kommentar. Det setter jeg veldig stor pris på :-)

Gratulerer med dagen, Elisabeth og Bjørn

I helga var det bryllup til ett vennepar, og til bryllupsgave ønsket de seg en bryllupskake.  Jeg sa jo ja til dette.  Ønskekaka var Re...