søndag 5. august 2012

Sjokoladekake

Fikk en bestilling på ei sjokoladekake som skulle leveres til et bryllup. Fikk egentlig gjøre hva jeg ville her. Frie tøyler. Nesten vanskeligere det, enn å ha noe å tenke utfra, når det gjelder farger og former.

Det ble iallefall ei firkantet sjokoladekake, laget i Wiltons square 10 inch pan, samt også et hjerte i Wiltons  minihjerte form.
Har her et litt feilaktig bilde av kaka, for dette er tatt litt før den var ferdig.
Jeg ombestemte meg nemlig litt dagen den skulle leveres. Syns kanskje dette ble litt "kjedelig". så jeg stakk ut små stjerner med en punch av hvit marsipan, som ei ramme rundt hele formen. Disse ble fylt med en grønn "perle" av skrivegele. 

Kaka er fylt med 2 lag med sjokoladekrem og bringebær inni.

Ringene er ikke spiselige, men ellers er alt spiselig. Puta er laget i hvit marsipan. Trykt nedi en plastform og så skjært rundt kanten etterpå.

Sommerfuglene er laget i hvit marsipan, og trykt ut med PME sin sommerfugl-punch

Svanene er også laget av hvit marsipan, og er også laget i samme plastform som "puta".

Rosene så slik ut. Jeg knadde inn litt cmc i marsipan for å få litt mer hold på rosene, men jeg syns ikke jeg fikk til noe bedre enn jeg har gjort førut. Eneste forskjell var nok at det skulle litt mer til før de sprakk og ble frynsete. Så her er nok noe jeg må øve mye mer på.

Takk for at dere titter innom - hyggelig om du skriver en liten kommentar slik at jeg vet at du har vært innom - så stikker jeg innom din blogg også :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen hjertelig takk for at du legger igjen en kommentar. Det setter jeg veldig stor pris på :-)

Gratulerer med dagen, Elisabeth og Bjørn

I helga var det bryllup til ett vennepar, og til bryllupsgave ønsket de seg en bryllupskake.  Jeg sa jo ja til dette.  Ønskekaka var Re...