onsdag 22. august 2012

Feiret bursdag

Vi har feiret et tre bursdager i en smekk her, og da måtte det også bli noen kaker.
 
Først ut er et sukkerbrød laget av Sukrin i stedet for sukker. Sukkerbrødet ble mye sprøere enn vanlig sukkerbrød, og formen som opprinnelig var en bok, ble misslykket. Men det gjør ikke noe. Jeg fikk ei høy kake utfra det sukkerbrødet jeg hadde.
Fyllet er jordbær med mindre sukker i, og krem med sukrin i. Pyntet med krem og friske bær.
Smakte helt ypperlig om jeg tør si det selv, var ikke søt som vanlig sukkerbrød med krem, men frisk og god.
Nr 2 er også sukkerfri.
Dette er ei gulrotkake laget også med sukrin. Den ble egentlig ganske tung med mange kryddersmaker, men for de som liker sterke kryddersmaker, var denne god. I tillegg til krydder og gulrot er det også rosiner inni. Pyntet med en lettere ostekrem og marsipangulrøtter.

Som alternativ 3 hadde vi da ei skikkelig sukkerbombe. Dette er skumkake.
Det er kake laget av eggehvite og sukker og med gelatin inni, så skummet blir stivt, og med sjokolade på toppen.
Kan legge ut oppskriften senere om noen er interessert.

Rose i marsipan. Enkel pynt, men jeg syns ikke kaka trenger mer pynt jeg.


Når selskapet var over, måtte det bli litt brødbaking, for her i huset var det helt tomt, og på søndags kveld er det veldig lite med åpne butikker her  i bygda. Iallefall så sent. Var ferdig med stekingen 2315.
4 gode grovbrød - og det ene ble prøvesmakt før brødet var kaldt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen hjertelig takk for at du legger igjen en kommentar. Det setter jeg veldig stor pris på :-)

Gratulerer med dagen, Elisabeth og Bjørn

I helga var det bryllup til ett vennepar, og til bryllupsgave ønsket de seg en bryllupskake.  Jeg sa jo ja til dette.  Ønskekaka var Re...