mandag 23. juli 2012

Lilly 19 år.

Har laget en marsipankake til Lilly som fyller 19 år.
Gratulerer med dagen :-)


Sukkerbrød er laget i Wilton heart embossed cakepan. Laget bunnene i 2 omganger, slik at jeg kunne få ei høy og flott kake.
Kaken er så laget oppned.
Først masse potetmel i kakeformen, for at marsipan ikke skal sette seg fast. Så kjevlet et marsipanlokk stort nok til å kunne dekkekantene og hele formen. Puttet dette oppi, og så hadde vanlig krem oppi, før jeg hadde i den ene sukkerbrød-bunnen.
Ett lag med vaniliekrem + krem, så en bunn til og dekket den med jordbærsyltetøy + krem, før jeg tok på enda en bunn.
Satte fatet oppå og snudde hel greia rundt og tok vekk kakeformen og børstet vekk potetmelet.
Og vips fikk man en høy kake med bølget hjerteform.

 Liljene ble laget i går, i hvit marsipan. Har stått i aluminiumsfolie i natt for at den skal tørke og holde formen sin. Nede i blomsten er det "støvbærere" laget i papir - kjøpt i hobby-butikk.
Liljene ble penslet med pulverfarge i dag, rosa. Så blandet jeg litt Smirinoff og litt pulverfarge (aubergin +rosa) for så å bruke en q-tips for å lage prikkene.I bakgrunnen ser man også liljeknoppene, som kun fikk et lite børst av rosa pulverfarge i sprekkene, der blomsten skal sprette ut.

Slik ble liljer og knopper på kaka. Har også laget rosa sløyfer med en "punch". Sløyfene kan lett forveksles med sommerfugl - her er den brukt for å minne om sommerfugl.



Ei enslig lilje med blad ved siden av kaken. Samt et "flettebånd" laget av rosa og grønn marsipan rundt kanten på kaka.

Håper kaken smaker.

Takk for at du titter og legg gjerne igjen en liten beskjed om at du har vært innom :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen hjertelig takk for at du legger igjen en kommentar. Det setter jeg veldig stor pris på :-)

Gratulerer med dagen, Elisabeth og Bjørn

I helga var det bryllup til ett vennepar, og til bryllupsgave ønsket de seg en bryllupskake.  Jeg sa jo ja til dette.  Ønskekaka var Re...