søndag 22. juli 2012

Div kaker

Her har vi en haug med kakebilder igjen. Dette er kaker som er bakt for lenge siden, men vil nå ha de i bloggen min uansett.
Dette er ei marsipankake jeg laget til en begravelse. Teksten er det som sto i dødsannonsen.

Dette er en gulrotkake, dekket med deilig ostekrem og mmf (marshmellowfondant). Blomstene er laget i icing. En meget enkel kake, men den var veldig god da.

Dette er ei kake jeg testet ut sjablonger på. Ikke helt vellykket, men vi skulle nå ha den selv bare. Lurer meg på om det også var til Valentines.

Kransekake-fingre laget til halloween. Skollede mandler til negler, og kakefarge til blod.

Dette er en mango-butterdeig kake dekket med mmf. Liljen er laget i blomsterpasta.

Sjakkmønstret marmorkake, dekket med sjokolade. Meget enkelt pyntet med kakestrø og ferdige figurer.
Slik ser den ut før vi skar den opp.

Ostekaker i snøstjerneform.

Porsjonskake - ostekake

Ostekake i sløyfeform

En meget enkel reste-kake som ble sendt med mannen på jobb.  

Nok en gulrotkake med mmf.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen hjertelig takk for at du legger igjen en kommentar. Det setter jeg veldig stor pris på :-)

Gratulerer med dagen, Elisabeth og Bjørn

I helga var det bryllup til ett vennepar, og til bryllupsgave ønsket de seg en bryllupskake.  Jeg sa jo ja til dette.  Ønskekaka var Re...