søndag 24. mars 2013

Kakehelg

I helga hadde jeg 3 stk kaker å lage.
 
1. kake ut er et sukkerbrød, med vaniliekrem og bringebær. Dekket så med fløtekrem og marsipan.
Kaka skulle være til et loppemarked, der overskuddet skulle gå til krafttak mot kreft.
En veldig ok sak å bake kake til.
 
Kaka skulle se ut som ei rosa sløyfe. Dette var vanskeligere å få ordentlig til enn jeg hadde trodd. Kakesløyfa ble ikke helt overbevisende, så derfor laget jeg en ekstra sløyfe i marsipan, samt noen marsipansommerfugler til pynt.

2. kaka ut som skulle til samme sted, er ei kringle. Denne er bakt med minimalt med sukker. Ikke noe diakake for det, men det er lite sukker i, for de som er interessert i det. Den er fylt med minimalt med sukker og masse kanel - samt rosiner.
Ser kanskje litt brent ut, men det er nok mer fotografen som ikke er god på lys og skygge med kameraet.

I tillegg til dette ble det igjen litt kringle-deig. Så da laget jeg kringle-horn som vi hjemme kunne kose oss med.
 
Ønsker alle som titter innom her en riktig god påske.
Dåpskaka som også ble laget i denne helga kommer i et nytt innlegg, om en dag eller to.
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen hjertelig takk for at du legger igjen en kommentar. Det setter jeg veldig stor pris på :-)

Gratulerer med dagen, Elisabeth og Bjørn

I helga var det bryllup til ett vennepar, og til bryllupsgave ønsket de seg en bryllupskake.  Jeg sa jo ja til dette.  Ønskekaka var Re...